KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ

Biyosistem Mühendisliği Bölümü

Biyosistem Mühendisliği Program Çıktıları

PÇ1. Mesleki ve etik sorumlulukları içselleştirerek, mühendislik karar ve uygulamalarında etik kuralları gözetme ve toplumsal yararı önceleyen sorumlu bir mühendislik yaklaşımı sergileme becerisi.

PÇ2. Biyosistem Mühendisliği projelerinde mühendislik prensiplerini temel alarak süreçleri tasarlama, proje kaynaklarını etkin yönetme ve saha uygulamalarını stratejik planlama becerisiyle yürütebilme yetkinliği.

PÇ3. Matematik, fen ve mühendislik bilgisini sentezleyerek Biyosistem Mühendisliği kapsamındaki çok boyutlu sorunlara yaratıcı, uygulanabilir ve bilimsel temelli çözümler geliştirebilme becerisi.

PÇ4. Mühendislik çözümlerinin toplumsal ve küresel etkilerini analiz edebilme; sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik perspektiflerini içselleştirerek, çağdaş problemlere duyarlı ve sorumluluk sahibi bir mühendislik yaklaşımı geliştirme.

PÇ5. Sürekli öğrenmeyi bir mesleki sorumluluk olarak benimseyen; bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri takip ederek bilgi ve becerilerini yaşam boyu yenileyebilen, kendini geliştirmeye açık bir mühendislik yaklaşımını sürdürebilme yetkinliği

PÇ6. Çok disiplinli ortamlarda uyumlu ve etkin şekilde çalışabilen; iş birliği ve iletişim becerileri gelişmiş; takım içinde liderlik ve sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip mühendislik yetkinliği.

PÇ7. Laboratuvar ve arazi koşullarında veri toplama ve analizden, raporlama ve sunuma kadar uzanan süreçlerde; çağdaş mühendislik araçlarını, bilişim teknolojilerini ve mesleki yazılımları etkin ve bütüncül biçimde kullanabilme yetkinliği.

PÇ8. Biyosistem Mühendisliği kapsamındaki karmaşık teknik ve uygulamalı sorunları analitik düşünce, sistem yaklaşımı ve bilimsel araştırma yöntemleriyle değerlendirerek, yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler üretebilme yetkinliği.

PÇ9. Tarımsal araştırmalar için uygun deneme düzenlerini oluşturabilme, nitelikli veri toplayabilme ve bu verileri istatistiksel ve bilimsel yöntemlerle analiz edip yorumlayarak sonuç odaklı çıkarımlar yapabilme becerisi.

PÇ10. Türkçeyi etkin biçimde kullanarak teknik ve akademik iletişim kurabilme; en az bir yabancı dili mesleki etkileşim ve bilgi paylaşımında kullanabilecek düzeyde yeterlilik gösterme.

PÇ11. Bilgiye sistematik ve eleştirel bir yaklaşımla erişebilme; güvenilir kaynakları araştırma, dijital veri tabanlarını etkin kullanma ve elde edilen bilgileri mühendislik süreçlerine entegre edebilme becerisi.

PÇ1. Mesleki ve etik sorumlulukları içselleştirerek, mühendislik karar ve uygulamalarında etik kuralları gözetme ve toplumsal yararı önceleyen sorumlu bir mühendislik yaklaşımı sergileme becerisi.

PÇ2. Biyosistem Mühendisliği projelerinde mühendislik prensiplerini temel alarak süreçleri tasarlama, proje kaynaklarını etkin yönetme ve saha uygulamalarını stratejik planlama becerisiyle yürütebilme yetkinliği.

PÇ3. Matematik, fen ve mühendislik bilgisini sentezleyerek Biyosistem Mühendisliği kapsamındaki çok boyutlu sorunlara yaratıcı, uygulanabilir ve bilimsel temelli çözümler geliştirebilme becerisi.

PÇ4. Mühendislik çözümlerinin toplumsal ve küresel etkilerini analiz edebilme; sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik perspektiflerini içselleştirerek, çağdaş problemlere duyarlı ve sorumluluk sahibi bir mühendislik yaklaşımı geliştirme.

PÇ5. Sürekli öğrenmeyi bir mesleki sorumluluk olarak benimseyen; bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri takip ederek bilgi ve becerilerini yaşam boyu yenileyebilen, kendini geliştirmeye açık bir mühendislik yaklaşımını sürdürebilme yetkinliği

PÇ6. Çok disiplinli ortamlarda uyumlu ve etkin şekilde çalışabilen; iş birliği ve iletişim becerileri gelişmiş; takım içinde liderlik ve sorumluluk üstlenme özgüvenine sahip mühendislik yetkinliği.

PÇ7. Laboratuvar ve arazi koşullarında veri toplama ve analizden, raporlama ve sunuma kadar uzanan süreçlerde; çağdaş mühendislik araçlarını, bilişim teknolojilerini ve mesleki yazılımları etkin ve bütüncül biçimde kullanabilme yetkinliği.

PÇ8. Biyosistem Mühendisliği kapsamındaki karmaşık teknik ve uygulamalı sorunları analitik düşünce, sistem yaklaşımı ve bilimsel araştırma yöntemleriyle değerlendirerek, yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler üretebilme yetkinliği.

PÇ9. Tarımsal araştırmalar için uygun deneme düzenlerini oluşturabilme, nitelikli veri toplayabilme ve bu verileri istatistiksel ve bilimsel yöntemlerle analiz edip yorumlayarak sonuç odaklı çıkarımlar yapabilme becerisi.

PÇ10. Türkçeyi etkin biçimde kullanarak teknik ve akademik iletişim kurabilme; en az bir yabancı dili mesleki etkileşim ve bilgi paylaşımında kullanabilecek düzeyde yeterlilik gösterme.

PÇ11. Bilgiye sistematik ve eleştirel bir yaklaşımla erişebilme; güvenilir kaynakları araştırma, dijital veri tabanlarını etkin kullanma ve elde edilen bilgileri mühendislik süreçlerine entegre edebilme becerisi.

 

SAYILARLA ÜNİVERSİTEMİZ

36109

Öğrenci

104355

Mezun

1282

Akademik Personel

2455

İdari Personel

272

Aktif Program

30

Öğretim Elemanı Başına Öğrenci

157869

Kütüphane Kaynağı